reveil visual fullhd logo

REVEIL – recenzja

REVEIL to gra z gatunku horroru, indyk, symulator chodzenia i gra z ciekawą fabułą. I wiecie co? To gra, która potrafi naprawdę wystraszyć! Chociaż nie jest pozbawiona wad, to klimat i pomysł na rozgrywkę robią świetną robotę.

reveil sc 12

REVEIL opowiada historię Waltera Thompsona, mężczyzny zmagającego się z amnezją. Nie pamięta przeszłości, co się dzieje z jego rodziną, a nawet ciężko mu odróżnić rzeczywistość od koszmarów. Cała akcja rozgrywa się w opuszczonym cyrku Nelson Bros. To właśnie tam Walter szuka swojej córki, Dorie.

Historia w REVEIL jest trochę nierówna, ale sam setting – mroczny cyrk – robi niesamowitą robotę. Wszędzie porozrzucane są notatki, które pomagają złożyć elementy opowieści w całość. Problem w tym, że same notatki czytane są przez dość monotonnego lektora. Mnie to szybko znudziło i zacząłem je po prostu pomijać.

REVEIL stawia na powolne budowanie napięcia. Przez pierwsze godziny gry nie ma tu zbyt wiele akcji. Dopiero mniej więcej w połowie okazuje się, że możemy nawet… kucnąć! To wtedy rozumiemy, że w grze pojawia się element śmierci.

reveil sc 15

No dobra, nie do końca śmierci. W REVEIL nie giniemy w klasyczny sposób. Kiedy natrafimy na niebezpieczeństwo, cofamy się w czasie i budzimy ponownie w pokoju Waltera. Ale uwaga – pokój ten będzie się nieco zmieniał za każdym razem! Czasami będą to drobne szczegóły, jak inne przedmioty porozrzucane po podłodze. Innym razem ściany zaczną krwawić, a w wannie zobaczymy przerażającą wizję dziewczynki.

Twórcy świetnie wykorzystali motyw zmieniającego się otoczenia. W szczególności dotyczy to poziomów osadzonych w cyrku. Kręte korytarze i pomieszczenia zmieniające perspektywę sprawiły, że często gubiłem się i zastanawiałem, co tak naprawdę jest prawdziwe.

Szczególnie zapamiętałem pokój luster, w którym nigdy wcześniej nie widziałem takiego rozwiązania. Kiedy podążamy za córką, pomieszczenie zaczyna się zmieniać. Lustra są ustawione w taki sposób, że łatwo się zgubić w nieskończonych odbiciach. Światło i dźwięk w tym pokoju również robią niesamowitą robotę, budując napięcie.

reveil sc 09

Niestety, nie wszystko w REVEIL jest idealne. Historia, choć intrygująca, ma swoje nierówności. Podobnie wygląda kwestia starć z przerażającymi istotami. Początkowe spotkania są całkiem ciekawe, ale później schemat się powtarza i łatwo wpaść w pułapkę.

Do tego dochodzi też spadek wydajności gry. Kilka razy podczas przechodzenia przez drzwi animacja klatkowała, szczególnie kiedy za drzwiami wisiały kurtyny z paciorków. To wyrywa z immersji i potrafi zdenerwować.

Zagadki w REVEIL są dość creepy i dobrze wpisują się w klimat gry. Szczególnie podobał mi się pokój z żyrafą, gdzie łamigłówki łączyły się ze sobą, tworząc całkiem skomplikowaną całość. Ale były też momenty frustracji, kiedy musiałem rozszyfrować symbole, by ustawić laser pod odpowiednim kątem i otworzyć skrzynię.

reveil sc 13

REVEIL – czy warto?

Mimo wad, REVEIL to gra, która potrafi naprawdę wystraszyć. Twórcy świetnie budują napięcie i wykorzystują motyw opuszczonego cyrku. Klimat gry jest gęsty i niepokojący. Do tego dochodzi ciekawa, choć nierówna historia.

Jeśli szukacie okazji, żeby się porządnie przestraszyć, REVEIL to gra dla Was! Zwłaszcza jeśli macie słabość do klaunów 😉

Nasza ocena jakości
Ocena użytkowników:
[Oddanych głosów: 0 Średnia ocena: 0]

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *