Recenzja gry Battle Shapers
Battle Shapers, wydana niedawno na Steam jako wczesny dostęp na platformie Steam, to strzelanka FPP, która wnosi świeże spojrzenie na gatunek, dzięki doskonałemu i płynnemu systemowi poruszania się postaci oraz mechanice strzelania. Gra oferuje efektowne starcia i precyzyjną walkę wręcz, co sprawia, że Battle Shapers może stać się jedną z najważniejszych gier w gatunku roguelite.
Mechanika walki
Kluczowym elementem gry Battle Shapers jest niezwykła mechanika walki. Główną bronią naszej bohaterki, Ady, jest mechaniczna pięść, która zapewnia ekscytujące i satysfakcjonujące doznania podczas walki wręcz. Na początku gra wprowadza nas w system ciosów, za pomocą którego możemy odzyskiwać tarczę, kończąc przeciwników. Jednak wkrótce okazuje się, że pięści stają się główną atrakcją gry. Możemy naładować ciosy nokautujące, zadawać brutalne ciosy prostym uderzeniem w przód lub wykonywać miażdżące kopnięcia, skacząc w lewo lub w prawo. Każdy cios oferuje inny styl gry.
Ekwipunek
Mimo że mechaniczna pięść Ady jest najbardziej spektakularna, Battle Shapers nie porzuca klasycznego uzbrojenia palnego. Jednak broń palna pełni tu rolę wspomagającą, skupiając się na krótkich seriach strzałów i strategii, które pozwalają na zadanie potężnych ciosów w walce wręcz. Gra taktycznie balansuje użycie broni palnej, wprowadzając małe magazynki i długie czasy przeładowania, zachęcając graczy do polegania na potężnej pięści Ady.
Przed każdą rozgrywką Ada może zmienić swoje rdzenie, które określają jej klasę postaci oraz unikalne zdolności bojowe. Na przykład rdzeń Overdrive wyposaża Adę w żelazne pazury, pozwalając jej kontynuować ataki podczas unikania ciosów. Dodatkowo ten rdzeń zwiększa zadawane przez nią obrażenia i szybkość poruszania się za każdym trafieniem w wroga. To dodaje dodatkowy, ekscytujący poziom głębi rozgrywki.
Ponadto, Battle Shapers przedstawia szeroki wybór broni i ulepszeń, z różnymi unikalnymi cechami. Od strzelb po broń energetyczną, gra oferuje imponującą różnorodność, która zachęca do eksperymentowania. Chociaż niektóre niuanse w balansie broni wymagają drobnych dostosowań, ogólny wybór dostarcza ekscytujących i angażujących opcji bojowych.
Elementy roguelite
Mimo że Battle Shapers skupia się głównie na szybkiej walce, wprowadza również elementy roguelite, które zwiększają możliwości powtórnego grania. Demo ukazuje lekkie wdrożenie tych mechanik, skupiające się głównie na arenach walki i pojawianiu się przedmiotów i wrogów. Zamiast przeciążać gracza zbyt skomplikowanymi systemami, typowymi dla innych gier roguelite, Battle Shapers dobrze balansuje te elementy.
Podczas kolejnych rozgrywek gra nagradza graczy za pokonanie bossów, odblokowując dodatkowe wyzwania i trwałe ulepszenia. Te wyzwania stanowią opcjonalne cele dodatkowe, które wprowadzają odmienność do każdej sesji, zapewniając, że żadna rozgrywka nie będzie taka sama. System waluty dodatkowo zachęca do eksploracji i strategicznego podejmowania decyzji, ponieważ gracze zbierają zasoby, aby odblokować potężne, trwałe ulepszenia.
Miejsce na poprawki
Generowanie map mogłaby obejmować większą różnorodność, ponieważ ogólny układ i kolejność aren walki często sprawiają wrażenie powtarzalności. Większe elementy losowości w projektowaniu poziomów wpłynęłyby pozytywnie na długotrwałość rozgrywki.
Ponadto, podwójny skok i mechanika szybowania czasami mogą sprawiać wrażenie powolne i mało responsywne, utrudniając płynność poruszania się. Lepsza implementacja tych umiejętności poprawiłaby zarówno przemieszczanie się, jak i doświadczenie związane z walką, pozwalając graczom płynnie przemierzać otoczenie gry.
Co więcej, zestaw broni i umiejętności wymaga poprawek, aby stworzyć bardziej zróżnicowany i konkurencyjny ekwipunek. Podczas gdy niektóre cechy broni, takie jak uzupełniające znacznie zwiększenia zadawanych obrażeń wobec określonych wrogów, wydają się zbyt potężne, inne nie dostarczają wystarczających zachęt. Wyważenie tych aspektów zapewniłoby bardziej satysfakcjonujący i angażujący system progresji.
Ocena
Battle Shapers prezentuje obiecujące i ekscytujące doświadczenie walki wręcz. Dzięki systemowi walki, który doskonale łączy płynność poruszania z satysfakcjonującymi uderzeniami pięści, gra utrzymuje zainteresowanie graczy i dostarcza im ogromnej energii. Dzięki umiejętnemu zastosowaniu broni palnej jako uzupełnienia dla potężnych pięści Ady, Battle Shapers oferuje odświeżające odstępstwo od tradycyjnych strzelanek.
Gra prezentuje świetny styl wizualny, trochę przypomina mi gry z serii Mega Man, uzupełnione o kolorowe i wyraziste otoczenie. Dbałość o szczegóły objawia się również w reakcjach bossów po szybkim oczyszczeniu aren przez graczy, co sprawia, że doświadczamy gry w sposób pełniejszy i bardziej dynamiczny.
Soundtrack Battle Shapers zasługuje na szczególne uznanie, dodając jeszcze więcej adrenaliny i doskonale oddając szybkie tempo rozgrywki. Połączenie efektownego wzornictwa, dynamicznej rozgrywki i doskonale wykonanej ścieżki dźwiękowej przyczynia się do niezwykle wciągającego i immersyjnego doświadczenia.
Elementy roguelite w grze Battle Shapers dodają możliwości powtarzalnej rozgrywki. Podczas kolejnych sesji gra nagradza graczy odblokowywaniem dodatkowych wyzwań i trwałych ulepszeń. Opcjonalne cele dodatkowe wprowadzają odmienność do każdej rozgrywki, a system waluty zachęca do eksploracji i strategicznego podejmowania decyzji.
Chociaż jest jeszcze miejsce na poprawki, Battle Shapers ma spory potencjał. Fantastyczna rozgrywka, różnorodne ulepszenia i broń oraz kolorowy i charakterystyczny styl artystyczny sprawiają, że warto sięgnąć po tę grę. Mimo że jest to wczesna wersja dostępu, oferuje ona pełne i satysfakcjonujące doświadczenie. Polecam, 9/10 ode mnie 🙂